Gewoon lekker gaan

De titel van deze blog zegt het al: gewoon lekker gaan. Het uitbouwen van de kilometers gaat voorspoedig. Van 10 naar 13 en afgelopen vrijdag de 16 kilometer. Zonder klachten. Wel met de bijhorende twijfels zo nu en dan. Het maakt volgens mij niet uit of je net loopt of al heel veel ervaring hebt, de twijfels komen soms zo maar op zetten. Afgelopen vrijdag liep ik rond de Maarsseveense Plassen en toen was het er opeens: kan ik dit wel, voel ik daar niet iets in mijn kuiten of ik lijk wel gek. En het volgende moment zit je weer in de bekende lopersflow en voor je het weet zitten de kilometers er op.

De langzame duurloop is voor het eerst in jaren ook echt langzaam. Er zit rust in mijn hoofd en ik geniet van het lopen. Wind of regen, het maakt niet uit, gewoon lekker gaan.

Gisteren, na een hele dag in een klaslokaal gezeten te hebben, nog even 8 kilometer gelopen. Vandaag rust en misschien morgen nog een klein rondje voordat er vrijdag 19 kilometer op de agenda staan. En dan van het weekend werken.

Reactie schrijven

Commentaren: 0