Utrecht Night Run

Inmiddels heb ik de nieuwe zooltjes in mijn schoenen zitten. Mijn lijf moet er voelbaar nog aan wennen, kleine pijntjes hier en daar. Vooral mijn linkerhiel is wat extra gevoelig. Nu was dat ook de voet die de meeste verandering moest ondergaan volgens Saskia. Dus de zooltjes ook netjes gedragen in mijn gewone schoenen en wat minder kilometers gemaakt deze week.

Maar gisteravond was de 2e Utrecht Night Run. Gewoon lekker door de stad hardlopen zonder tijdwaarneming....wel gewoon de Garmin om mijn pols maar het was een echte funrun.

Ik zat in de eerste startwave en mocht om 19.30 uur starten. Vanaf de Mariaplaats richting het Centraal Station. En gelijk weer een fikse trap. Ik blijf die dingen altijd killers vinden. Daarna aan de andere kant weer naar beneden richting Jaarbeurs. Nadat ik die half rond gelopen gehad kom je langs het water te lopen. Muziek en dansers staan hier en daar langs de route en diverse verlichte dingen maken het een leuk geheel. Het leukste vond ik de verlichte fontein vlak bij de molen. Na een rondje door Lombok ga je weer langs de Jaarbeurs, nu langs de andere kant. Dan via de trap, ja weer een, het Centraal Station op om vervolgens via Hoog Catherijne naar het Vredenburg te lopen. Hier was het druk met winkelend publiek en de reacties die je hoorde waren divers: aanmoedigingen en verdwaasde blikken en alles wat er tussen zit.

Via de Bakkerstraat en de gracht naar het Neude en dan richting de Dom. Stukje door de Domtuin en daarna onder de Dom door richting de finish. Het stukje centrum vond ik zelf het leukste stuk.

Nadat ik een droog shirt had aangetrokken ging ik kijken naar de tijd die ik gelopen had.

Het rustig starten was gelukt, zeker door de versmalling net na de startlijn. Daarna kilometertijden van tussen de 5.13 en 5.45. De langzaamste kilometer had de meeste trappen.....

De snelste kilometer liep ik in het oude centrum. Was zeker niet de bedoeling maar 4.38 per kilometer is best pittig maar het ging ongemerkt.

Morgen weer een VIB loop bij de Maarsseveense Plassen en de komende tijd de kilometers per week voorzichtig uitbouwen. Dit jaar nog twee loopjes in de agenda: de Haarrijntrail en de Linschotenloop.

En dan het doel voor volgend jaar: de New York halve marathon op 15 maart 2020.

Reactie schrijven

Commentaren: 0