Nieuwe zooltjes

In de zoektocht naar het blessurevrij blijven stond er nog een ding op de lijst: nieuwe zooltjes. Nu was ik laatst bij de fysio en daar lagen een hamer en een soort beitel op het bureau. Ik vroeg of hij aan het bijklussen was maar het gereedschap was geleend van de sportpedoloog van Feet in Motion. Dus een afspraak gemaakt en afgelopen vrijdag was het zo ver. Nu wist ik al dat ik best stijf in mijn ledematen ben maar Saskia liet mij een aantal keren wandelen en hard lopen waarna de hamer en de beitel gebruikt gingen worden. Op mijn enkels en benen. Daarna bleek dat mijn enkels opeens veel flexibeler waren. Saskia legde mij uit dat doordat ik holle voeten heb de spieren en pezen zich zo veel spannen dat mijn enkel en voeten minder buigzaam zijn waardoor er te veel kracht op mijn achillespezen komt te staan. Dit klonk heel logisch en ik kreeg oefeningen mee om de voeten zelf te blijven mobiliseren. 

Ook werden er 3 D afdrukken gemaakt voor mijn voeten om daarmee de nieuwe zooltjes te maken. Mijn oude zooltjes, die gemaakt zijn na een 2 D voetafdruk blijken voor mijn rechtervoet wel het juiste te zijn maar links wordt de beweging naar buiten versterkt wat ook nog eens extra rek op de achillespees op levert. Ik moet nog even wachten maar ik ben heel benieuwd wat de nieuwe zooltjes gaan op leveren.

En zondag was de 1e VIB loop bij de Maarsseveense Plassen. Het weer was heerlijk en de eerste 7 kilometer netjes bij de hazen van 5 min 40 gebleven en daarna lekker versneld. De laatste kilometer ging in 4 min 51. Gewoon lekker gelopen. Totaal vorige week 23 kilometer gelopen. De opbouw zit wel goed.

Reactie schrijven

Commentaren: 0