Toch niet

De kop zegt alles: de halve marathon van Barcelona kan geschrapt worden. De blessure van de linkerachillespees is door de behandelingen van de fysio zo goed als weg en ik heb al weer 6 kilometer zonder pijn kunnen lopen. En voor vandaag stond er 7 kilometer op de planning. Maar stond is eigenlijk al voldoende: ik heb niet gelopen vandaag. Waarom?
Woensdagavond, mijn schaatsavond, kreeg ik buikgriep. Ik was al een tijdje verkouden/grieperig maar dat zette niet door. De buikgriep wel. Na veel toiletbezoekjes ging het fout. Ik ben flauwgevallen en raakte met mijn hoofd waarschijnlijk de muur. Ook mijn schouder en arm zijn niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Gevolg was dat er een behoorlijk gat in mijn voorhoofd zat. Mijn vrouw zag dat ik een grauwe kleur in mijn gezicht had en zij heeft de ambulance gebeld. Toen deze gearriveerd was ben ik nog een aantal keer onder zeil geweest maar daar weet ik niets van. Mijn benen zaten volledig in de kramp en ik lag te bibberen van de kou. Met de ambulance naar het ziekenhuis en daar bleek dat mijn temperatuur 35,8 was. Ook was mijn hartslag verstoord en de bloeddruk was laag. De hoofdwond werd gehecht en door het infuus met kalium gingen de krampen langzaam weg. Daarna mocht ik, onder vijf dekens, naar de kamer. Moest wel in isolatie want ze wilden geen risico nemen met het virus wat ik bij me had.
Gisteren dus de hele dag in een ziekenhuisbed door gebracht. Inmiddels waren de aantallen gaten van de diverse bloedafname's en infusen niet meer te tellen. De arts kwam langs en ik mocht naar huis. Wel staan er nog vervolgonderzoeken gepland bij de cardioloog. Ze willen onderzoeken of ik vaker hartritmestoornissen heb of dat dit een ongelukkige samenloop was. Buikgriep, veel vochtverlies, dalende bloeddruk en daardoor hart van slag. 
Goede nieuws is dat we een extra dag kunnen slenteren door Barcelona.

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Charlotte (maandag, 23 januari 2017 19:30)

    Jammer van Barcelona, maar je gezondheid is het belangrijkst!