Utrecht Night Run

Vrijdag de 13e. En dan in het donker hardlopen door het centrum van Utrecht. Ondanks dat de emotionele achtbaan nog lang niet bleek afgelopen toch besloten om de Night Run toch te gaan lopen. Even de gedachten verzetten. Op het Domplein mijn startnummer opgehaald en vanaf daar een klein stukje lopen naar de start. Voorzien van een hoofdlampje en lichtgevende armbanden werden we weggeschoten. Ik liep best lekker en bij het eerste kilometerpunt schrok ik van de tijd: 4 min 52.....Veel te hard. Maar ik kon het tempo nog wat kilometers vol houden. De route is leuk want je komt hardlopend op plekken waar ik met het werk vaak kwam. Tot kilometer 7 waren de kilometertijden licht oplopend maar toen kwam ik bij het verbouwde Hoog Catherijne. Via een trap, die een onaangename onderbreking van het hardlopen bleek te zijn, ging het winkelcentrum in. En ook bij de uitgang bleek een trap een spelbreker te zijn. Daarna was het via de Oudegracht en om het stadhuis weer naar de finish, onder de Dom door. Iets meer dan 8 kilometer met als eindtijd van 41 min 25. Na de finish wachtte daar een lekker De Leckere stadsbiertje. 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Charlotte (zondag, 15 april 2018)

    We hopen dat de emotionele achtbaan nu toch eindelijk gaat stoppen...
    Knap gelopen hardlopende opa!