Hardloopbaggerjaar

Ik weet niet of dit woord bestaat maar het geeft precies het hardloopjaar 2017 voor mij weer: BAGGER! Ik heb niet eerder zoveel lopen niet of anders dan ingeschreven gelopen. Niet gelopen: halve marathon van Barcelona, de Zevenheuvelenloop, de Bruggenloop en de Linschotenloop. Wel gelopen maar een andere afstand: de halve van de Haar (10,5), de Vechtloop (5) en de halve van Texel (10). Over het hele jaar liep ik 562 kilometer dus gemiddeld per maand 46 kilometer. En dan heb ik twee maanden niet kunnen lopen.

Volgend jaar kan dus alleen maar beter worden, toch? Ik heb er vertrouwen in. Mijn achillespees is hersteld. Ik heb inmiddels twee paar On Running Cloudflow schoenen en daarin gebruik ik zelfs mijn inlegzolen niet. Het voelt goed en probeer langzaamaan weer wat afstand te gaan lopen. Ik doe zoveel mogelijk mijn voorgeschreven oefeningen om mijn balans te verbeteren. Ik merk dat ik hier veel baat bij heb. Ook train ik mijn benen onafhankelijk van elkaar. Dit omdat bleek dat mijn rechterbeen veel minder sterk was dan links.

Ook ga ik mijn blog weer meer vullen. Ook hier was merkbaar dat het lopen niet ging zoals ik graag zou willen.

Fijne feestdagen en dat 2018 maar een goed hardloopjaar mag worden!

Reactie schrijven

Commentaren: 0