Unicefloop

Vorige week vrijdag was het weer Unicefloop in Breukelen. Blijft altijd een leuke loop op bekend terrein. Het parcours loopt voor een groot deel langs de Vecht. Ook kom ik hier altijd veel bekenden tegen. De start is in op de Kerkbrink en via de Brugstraat de Vechtbrug over. Het plan was om rustig te starten maar je raad het al, het lukte niet echt. De eerste kilometers was het met een koude tegenwind. Het duurde best wel enkele kilometers voordat ik het een beetje warmer kreeg. Nadat de vijf kilometerslopers recht door gaan krijg je het stuk langs de Vecht in de richting van Maarssen. Waar de eerste kilometers echt druk zijn loop je nu soms moederziel alleen. En toch dan proberen om de loper voor je in te halen. Dit jaar lukte dat ook terwijl ik vorig jaar harder liep.

De finish was dit jaar voor mij na 50 min 25 sec. Ik was heel tevreden met de tijd want de laatste kilometer ging in 4 min 50, de snelste kilometer van de 10.

Deze week 19 kilometer totaal gelopen en zondag staat de MaarssenRun op het programma. Lekker 10 kilometer lopen rond de Maarsseveense Plassen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0